Sidor

tisdag 3 mars 2009

Bibel från 1800-talet

Hej på er alla söta! ♥

Hoppas ni hade en bra måndag! Hos mig har det varit fullt upp, som vanligt den första veckan i månaden när alla rapporter ska ut till våra kunder. Men snart lugnar det ner sig igen =)

Vi var ju på antikmässa i helgen och gjorde lite fynd. Den här bibeln från 1800-talet fick följa med hem. Jätteläcker och stor gammal bibel som är nästan 10 cm tjock. Gillar verkligen patinan på omslaget.




Så nu har jag äntligen fått mig en mörkbrun gammal bok som kan pryda en av hyllorna i hörnskåpet. Sååå jag har letat! =)

Stor kram till er och tack snälla för att tittade in till mig idag! ♥

20 kommentarer:

  1. Du kommer att bli såå nöjd med Davids farfars fars bok , samma patina och text men mindre format...

    SvaraRadera
  2. Men vilken fin bibel du har hittat,det är så vackert att bara ha dom ligga framme som dekoration.
    kram
    ninni

    SvaraRadera
  3. Det var verkligen en fin bibel du hittade.....vilken lycka!

    Kram Annemari

    SvaraRadera
  4. Åhhh, vad vacker bibeln är. Både på utsidan o insidan. Texten är så fin. Passar in i din miljö. Jag gillar din hjärtan på tråd också. Jag har en i mitt kök nu för jag gillar dina bilder på denna blomman. Tack för att du inspererar så mycket. Kram på dig /Annfossil

    SvaraRadera
  5. Jättefin bilbel

    kram
    Åsa

    SvaraRadera
  6. Bibeln är ju jättevacker och träbyttan du fyndade, ser nästan ut som en bytta man kärnar smör i :-)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig bibel! Ha en fortsatt skön vecka!
    Va fint du har layoutat din blogg oxå! Kram/M

    SvaraRadera
  8. Verkligen en underbar gammal Bibel du hittat med den där skrivstilen som är så vacker, ha en bra dag, kram

    SvaraRadera
  9. Gud vilken Härlig Blogg.. /Sara

    SvaraRadera
  10. Tack för titten.
    Vilken fin blogg du har!

    Bibeln är kanon ... jag har fått en gammal familjebibel av min svärmor som jag ska visa på bloggen framöver ... den är nog ca 10 cm tjock den också ... en riktig tegelsten *ler*.

    Kramar Christina

    SvaraRadera
  11. Halloj! Vad kul att du oxå tyckte filmen var bra, det är alltså sällan man ser så bra svenska filmer eller filmer baserade på böcker.

    Helgen, vet inte riktigt om vi ska köra en utgång eller inte, J fyller 26 imorgon. Ni då?!

    Kul att vi kommunicerar på detta sätt..

    kram kram

    SvaraRadera
  12. Den var ju riktigt fin!!
    Ha en fin dag
    kramen Malin

    SvaraRadera
  13. Vad fina foton du har tagit :D
    Härligt att du äntligen fick tag i en sådan bok nu. Kramar om!

    SvaraRadera
  14. Vilka fina bilder du visar! Kul att du lämnade en hälsning. Kram L-L

    SvaraRadera
  15. Vilken vacker bibel du hittade!

    Det är något visst med gamla biblar, det är nästan som om de har en själ...så många som
    har hållit i den och bett en bön över det ena och andra...
    Det är likadant med gamla leksaker, undrar alltid vilka barnen var som hade dem kär....



    Kram,
    Anette

    SvaraRadera
  16. Snygg bok, vart fick du tag på den? Söker dock något annat än en bibel men ska vara i samma tjocklek.

    SvaraRadera
  17. Hej och god förmiddag!
    Jag har en fråga som jag bara kan ställa som kommentar eftersom jag inte hittar någon e-post till dig.
    Dina bilder på din nyförvärvade är helt underbara och som konsekvens av detta vill jag ställa en fråga som är lite pinsam att ställa.
    Du vet livet är som en resa. Resan börjar när man föds och slutar när man dör. Det enda man kan hoppas på under resans gång är att ens eftermäle blir (åtminstone) ”Han/hon gjorde sitt bästa”.
    Nåväl. Med anledning om en nära anhörigs bortgång ställer jag frågan: Får jag ta en av dina bilder för att illustrera det inlägg jag planerar efter helgen? Just nu har jag inte tid att skriva något eftersom vi skall resa till den saliges familj.

    Med vänlig hälsning
    Max Hobstig

    SvaraRadera
  18. Post scriptum

    Jag lägger dig i mitt blogbibliotek ”Läs vad andra bloggar om” så att jag inte tappar bort din vackra blogg

    Med vänlig hälsning
    Max Hobstig

    SvaraRadera
  19. Det är trevligt med antikmässor. Ännu trevligare är när man inte behöver resa dit eftersom de kommer till ens hus :-)

    http://kvartermastaren.blogspot.com/2007/02/peter-pluntky-med-deutsches-reichs.html

    SvaraRadera
  20. How I wish I could keep mine for so long

    SvaraRadera

Hej på dig!

Vad kul att du hittat hit!
Lämna gärna ett avtryck i min blogg!
Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

Kram!